"דליקה שנגרמת מהצתה היא טרור וכל הסתה להצתה היא טרור"

הישיבה הגבוהה- הסדר מבשר שלום בחיפה נשרפה כליל, כפי הנראה כתוצאה מהצתה מכוונת על רקע לאומני שארעה בסמוך למבנה. בישיבה מספרים כי בראש ובראשונה בעת פריצת השריפה, רצו התלמידים לחלץ את ילדי הגן הנמצא בקומה הראשונה במבנה
צבי הדס 1 Comment on "דליקה שנגרמת מהצתה היא טרור וכל הסתה להצתה היא טרור"

הסופרטנקר יגיע עד מחר בערב ויתחיל להיכנס לעבודה בתוך הלילה •דרעי: מי שימצא מעורב בהצתה במזיד – יבטל מעמדו • הישיבה הגבוהה- הסדר מבשר שלום בחיפה נשרפה כליל • שקד: "מדינת ישראל תילחם ללא פשרות בטרור ההצתה" • מתעדכן

הישיבה הגבוהה- הסדר מבשר שלום בחיפה נשרפה כליל, כפי הנראה כתוצאה מהצתה מכוונת על רקע לאומני שארעה בסמוך למבנה. בישיבה מספרים כי בראש ובראשונה בעת פריצת השריפה, רצו התלמידים לחלץ את ילדי הגן הנמצא בקומה הראשונה במבנה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בגזרת השריפה צפונית לשער הגיא, לוחמי האש הצליחו להשיג כרגע, רגיעה מסויימת בעוצמת השריפה סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא. בשטח השריפה פועלים כעת 25 צוותי כיבוי ו-90 לוחמי אש, במספר גזרות בשטח השריפה כולל גזרה בפאתי נווה אילן בה פועלים לוחמי האש להגנה על הישוב ומניעת פגיעה בו.  שריפה זו היא המשכה של השריפה שפרצה אתמול בסביבות השעה 8 בבוקר סמוך לישוב נטף, השריפה כילתה עד כה למעלה מ-5000 דונם של יער וחורש, ונזק נגרם לבתים, רכוש וכן נגרמה פגיעה קשה לטבע לצומח ולחי.

עיריית חיפה הודיעה כי בשכונות הבאות לא יהיה חשמל הלילה ולפחות עד מחר בבוקר: רמת חן, רמת ספיר, רמת אלמוגי, רמת בגין, רמת גולדה, חורב, רוממה הישנה והחדשה.

מכיבוי אש נמסר כי נכון לשעה זו מורגשת רגיעה בכל הגזרות. יחד עם זאת, כפועל יוצא של הרוחות אנו מדווחים כל הזמן על מוקדים נוספים אשר מטופלים מיידית בידי למעלה מ115 הצוותים אשר פרושים בשטח. הנחיותינו לציבור בעינן עומדות עקב החשש מהתחדשויות כדוגמת אלו שחווינו רק לאחרונה בשאר השריפות. ברשות הכבאות מגדירים מחדש את המושג "קצה גבול היכולת" ואנו נמשיך כך עד לסיום האירוע.

בינתיים, ארבעה צוותי כיבוי פועלים בשריפת חורש וצמחייה באזור שועפאט בירושלים סמוך לחניון הדיפו. לוחמי האש פועלים לעצירת האש ולמנוע את התפשטותה. בשלב זה פונה בית אחד. כוחות משטרה וכיבוי במקום.

חקירת השריפה בדולב בליל יום ג' העלתה כי מדובר בהצתה. "לצערנו אין זו הפעם הראשונה שאויבינו מנצלים את נוף החורש הטבעי היפהפה המקיף את ישובנו ואת מזג האויר על מנת לפגוע ברכושנו ובגופנו. תודה לאל שהיו רק נזקי רכוש ולא נזקי גוף. אנו קוראים לרשויות החוק לשים ידם על המפגעים ולמצות עימם את הדין בחומרה.גם טרור ההצתות לא החליש ולא יחליש אותנו" אומרים בדולב.

שר הפנים אריה דרעי, אמר הערב בחיפה כי כל מי שימצא מעורב בהצתה במזיד, הוא ישקול לפעול בהתאם לסמכותו לביטול כל מעמד שיש לו בישראל. שר הפנים דרעי אמר את הדברים בתום הערכת מצב בחיפה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתחשבן עם כל מעשה הפקרות

"דליקה שנגרמת מהצתה היא טרור וכל הסתה להצתה היא טרור" אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים בחיפה "ההנחיה שלי לכוחות הביטחון למשטרה, לשב"כ ולצה"ל היא שאנחנו נתחשבן עם כל מעשה הפקרות. כל מי שינסה או מנסה לשרוף חלקים ממדינת ישראל ייענש על כך בכל החומרה. בנוסף לכך, אנחנו פועלים כמובן במישור הזה של עצירת השריפות".

ראש הממשלה אמר: קיימנו עכשיו ישיבת עדכון והחלטות כדי לטפל בהמשך השריפה. השריפות לא רק בחיפה, אלא ברחבי הארץ. יש כאן מאמץ גדול מאוד של כל הכוחות שפועלים סביב השעון גם באזור הזה וגם באזורים אחרים ב-15 מוקדים כדי לכבות את האש, כדי להציל חיים. אני מבקש להצדיע ללוחמי האש, לטייסים גם מהארץ וגם מחו"ל, לשוטרים, לחיילים, למד"א, לרשויות ולאזרחים. האזרחים שלנו, שכרגיל בעתות כאלה מגלים רוח התנדבות יוצאת מן הכלל. אני מצדיע לכולכם.

אני רוצה לומר באופן הברור ביותר: כל דליקה שנגרמת כתוצאה מהצתה או מהסתה להצתה – היא טרור לכל דבר ועניין. ואנחנו נתייחס לכך בהתאם. זאת ההנחיה שלי לכוחות הביטחון, גם למשטרה, גם לשב"כ, גם לצה"ל.

אנחנו נתחשבן עם כל מעשה הפקרות. כל מי שמנסה או ינסה לשרוף חלקים ממדינת ישראל – ייענש על כך בכל החומרה. בנוסף לכך, אנחנו פועלים כמובן במישור הזה של עצירת השריפות. כוחות הקרקע כאן עומדים ממש בחזית האש והם ראויים לכל שבח. המרכיב הקריטי הנוסף אלה מטוסי הכיבוי בשריפות יער, שריפות שטח, מטוסי הכיבוי לא רק בארץ, בכל מקום בעולם, הם המרכיב הקריטי שמסייע להשתלט על האש. בגלל זה הבאנו אז מטוסי כיבוי במהלך שריפת הכרמל, בגלל זה הקמנו אז את טייסת הכיבוי, מאז שריפת הכרמל, והטייסת הזאת עושה עבודה מצוינת. בלעדיה, להערכתי, האש הייתה מגיעה עמוק לתוך היישובים ואת זה מנענו עד עכשיו.

אני רוצה להגיד שמול איתני הטבע, מדינות משלבות ידיים. כך אנחנו נהגנו, אנחנו הצענו את טייסת הכיבוי שלנו לפני שבועות אחדים לקפריסין והיום דיברתי עם נשיא קפריסין, הוא שלח את מטוס הכיבוי שלו. לנו יש יכולת כיבוי גדולה יותר,  יש לנו למעלה מתריסר מטוסים פעילים כרגע, ועם זאת, אנחנו זקוקים לעזרה נוספת וכך נוהגות המדינות, ולכן אני רוצה להודות למנהיגי רוסיה, יוון, איטליה, קפריסין, קרואטיה וטורקיה, שכבר נענו ושולחים מטוסים. עד חצות יהיו כאן עוד עשרה מטוסים, לרבות שני מטוסי ענק שהנשיא פוטין נאות מיד לבקשתי לשלוח אותם. הם יגיעו עד חצות הלילה ויתחילו לפעול כמובן ביום. צריך להבין שבלילה למטוסי הכיבוי אין יכולת פעולה. יש רק מטוס אחד שיש לו יכולת כזאת, לא תתפלאו, זה הסופר-טנקר. אני הנחיתי להביא אותו. זה ייקח לו יממה לעשות את הדרך מארה"ב. אנחנו שומרים אותו למצב קיצון, לא משתמשים בו לכל דבר, רק למצבי קיצון, אבל אני מעדיף שתהיה לנו יכולת עודפת מאשר יכולת חסרה.

אנחנו לא יודעים כמה זמן הדבר הזה יימשך. צריך להבין שכרגע הצפי הוא למזג אוויר כזה עד יום שלישי, אבל כבר התנסינו בשריפת הכרמל, שהדבר נמשך הרבה יותר זמן, ולכן אנחנו נערכים בכושר מבצעי מתגלגל כולל מילוי מלאים שלנו. אני אטפל בזה במשך זמן ארוך יותר. אני רוצה לשבח את חבריי השרים שנרתמו מיד, לא היה צריך לרתום אותם, כל אחד בתחומו, כדי לטפל בבעיות של אזרחים שנפגעו, או שבתיהם נפגעו מהשריפה. הם עוזרים גם לתפקוד רציף של הרשויות שפועלות גם הן והדבר הזה כמובן גם יעשה בהמשך בשיקום. השיקום זו פעולה שנעשה ממשרד רה"מ, על ידי מנכ"ל משרד  רה"מ, בתיאום עם כל משרדי הממשלה.

אני אמרתי אתמול שהמקרים שאנחנו רואים כאן הם גם של הצתה בשגגה או ברשלנות וגם הצתה בזדון. יש אלה ואלה ואנחנו רואים לצערי גם תופעה ברשתות החברתיות של עידוד דווקא של הצתה בזדון ולכן אנחנו מתייחסים לזה בתקיפות רבה משום שיש לנו עוד ימים ארוכים לפנינו. אינני יודע כמה ועם הרוחות הללו שנישאות באוויר תרתי משמע, אפשר להצית הרבה מאוד חורש והרבה מאוד אזורים במדינת ישראל. אנחנו נתייחס לכך בחומרה רבה.

מספר הבתים שנפגעו הוא עשרות, לא רבבות, לא אלפים ולא מאות ככל הנראה. אז קודם כל הם ישובו לבתיהם. עד אז נדאג כמובן לסייע להם, מי שרוצה ללכת לבית מלון, אכסניה כזו או אחרת אנחנו מכסים את זה. אנחנו צריכים לדעת, יהיה גם סידור מלא בעניין הזה ושנית גם נעזור למי שבתיהם נפגעו. צריך כאן אורך רוח. סה"כ מדינת ישראל מול גל כזה של שרפות – זה לא פשוט, זה בהרבה מאוד מוקדים והרבה מאוד יובש עם רוחות שנושאות את האש, את הלהבות לצמרות העצים וזה מדלג ממקום למקום, מול המצב הזה מדינת ישראל פעולת יפה מאוד אבל מול איתני הטבע זה קרב קשה. אז כל אזרח מבין שהוא בחזית משותפת, האזרחים עוזרים זה לזה  והממשלה תעזור לאזרחים, לכולם.
אני חושב שחשוב להבין דבר אחד, עד שלא קיבלו אישור לחזור, לא לחזור. משום שהמשטרה אכן עושה פעולות כדי להגן נגד ביזה אבל צריך להבין שאין שום דבר שמשתווה לאבדן חיים. אין שום דבר, שום רכוש, שום פריט שמשתווה למוות. ולכן הישמעו להוראות, אף אחד לא מעוניין להחזיק אתכם, תושבי חיפה או תושבי ישראל שנאלצו לפנות את בתיהם, אנחנו עושים את זה על מנת להבטיח את חייכם. הישמעו להוראות.

מעיריית חיפה נמסר כי שכונות שבהן לא יהיה חשמל הלילה ולפחות עד מחר בבוקר: רמת חן, רמת ספיר, רמת אלמוגי, רמת בגין, רמת גולדה, חורב, רוממה הישנה והחדשה. צוותי חברת החשמל בתאום המשטרה וכוחות הכיבוי חיברו את החשמל לשכונות: רמת חן ורמת אשכול, רוממה

שרת המשפטים איילת שקד: "מדינת ישראל תילחם ללא פשרות בטרור ההצתה. יותר מתמיד, כעת החוק למלחמה בטרור, שנכנס לתוקפו ב 1.11, נותן כלים משמעותיים לגורמי אכיפת החוק, ואדאג שהם ישתמשו בו. חוק הטרור קובע עונש של 30 שנה מאסר עולם למציתים שגרמו לנפגעים בגוף באופן המוני, ו- 25 שנה להצתה אחרת שמתבצעת כאירוע טרור. גם המסיתים לא יינקו ומדינת ישראל תתייחס אליהם כאל מסיתים לטרור לכל דבר".

התנועה האיסלאמית הודיעה על הקמת חדר מצב לשעת חירום והודיעה על נכונת לסייע ולקלוט משפחות המפונים מאירועי השריפות בכל רחבי המדינה ובכל הישובים הערבים , הקליטה לכל אזרחי המדינה ערבים , נוצרים ויהודים ללא הבדל. עשרות משפחות מהאוכלוסיה הערבית מוכנים לארח את המשפחות שניזוקו מהשריפות בחיפה והארץ, יהודים וערבים כאחד. דוקטור מנצור עבאס אמר: שעשרות משפחות מהמגזר התקשרו לחדר המצב בכפר קאסם, והם מוכנים לעזור ולארח את המשפחות שניזוקו בבתים שלהם, וזה אחרי שפרסמנו בכלי התקשורת הערביים שהקמנו חדר מצב כדי להגיש עזרה לתושבי חיפה והסביבה.כמו כן הוסיף עבאס כי ראשי ערים מכל המגזר הושיטו את ידם כדי לעזור ולפתוח את שעריהם לתושבים הניזוקים מהשריפה, כפר קאסם, כפר ברא, כפר כנא, דיר אלאסד, טייבה, נצרת, טמרה, כאבול.

עדכון על האירועים שטופלו 
צפון: (גליל גולן) – שריפת יער הזורע. חוף: (חיפה) – שריפה במספר מוקדים שונים ברחבי העיר חיפה והכרמל הופעל סיוע אווירי, (חדרה) – שריפת קוצים בפרדס חנה כרכור. שריפת קוצים במי עמי. מרכז: (פתח תקווה) – שריפת יער בחורשים, הופעל סיוע אווירי של 2 מטוסי כיבוי. ירושלים: (בית שמש) – שריפת יער הופעל סיוע אווירי , יו"ש: (בנימין) – שריפת קוצים בקו בתים בטלמון. (שומרון) – שריפת קוצים באורנית.

סטטוס סיוע בינלאומי
1. יוון שלושה מטוסי cl415 עובדים מ-1200. כמו׳'כ מטוס תובלה. 2. קפריסין מטוס אייר טרקטור עובד מ-1200. 3. תורכיה שלחו שני מטוסי cl416 אחד שב על עקבותיו עקב תקלה. נחיתת המטוס השני מתוכננת 1620. בבדיקה לשלוח מטוס נוסף בהמשך. 4. קרואטיה שולחים 2 מטוסי cl415 צפי נחיתה 1630. 5. רוסיה שני מטוסי be200, צפי נחיתה 1800. 6. איטליה שני מטוסי cl415 צפי נחיתה 2030.

לסיכום: 2 מטוסי be 200 רוסיים. 8 מטוסי cl415 , כמו׳כ 13 מטוסי אייר טרקטור (12 ישראלים). פנייה למדינות בבקשת סיוע ובדיקת יכולות: ארה׳ב – סופר טנקר. בריטניה, ספרד, צרפת, פורטוגל. מול הרוסים בדיקת שיגור מטוס שלישי.

הסופרטנקר יגיע עד מחר בערב ויתחיל להיכנס לעבודה בתוך הלילה. הערב עד חצות יגיעו עוד 2 מטוסי ענק מרוסיה.

צילום: כיבוי אש, דוברות המשטרה, לע"מ קבוצת  העיתונאים רוטרניק

שריפת הישיבה
הישיבה הגבוהה- הסדר מבשר שלום בחיפה נשרפה כליל, כפי הנראה כתוצאה מהצתה מכוונת על רקע לאומני שארעה בסמוך למבנה. בישיבה מספרים כי בראש ובראשונה בעת פריצת השריפה, רצו התלמידים לחלץ את ילדי הגן הנמצא בקומה הראשונה במבנה. למרבה הצער תלמידי הישיבה ורבניה לא הספיקו לחלץ את ספרי הקודש מהישיבה בטרם אחזה האש במבנה. כל תלמידי הישיבה ורבניה בריאים ושלמים והישיבה מבקשת להרגיע באמצעות כלי התקשורת את ההורים וקרובי המשפחה ששמעו על השריפה בבניין. מאיגוד ישיבות הסדר נמסר, כי הם נערכים כעת בהנחייתה של רשות חירום לאומית לסיוע במידת הצורך בכוח אדם ובהעמדת מקומות שהייה למפונים.

זיהום אויר

השריפה המשתוללת ברמות מנשה בסמוך לעין השופט גורמת לעשן כבד מעל קיבוץ עין השופט. המשרד להגנת הסביבה ממליץ למשטרה לפנות את הקיבוץ בגלל ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים עדינים. ריכוזים גבוהים של חלקיקי שריפה עלולים לגרום לקוצר נשימה, להחרפת מחלת לב וכלי דם ולפגיעה בבריאות ובמיוחד לאוכלוסיות בסיכון: חולי לב וכלי דם, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים לפני לידה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    "עושה מלאכיו רוחות, משרתיו אש לוהט" (תהילים ק"ד, ד') לזכור מי עושה את הכל.